Tezaur de greșeli. Ghid de supraviețuire pentru profesori
Produs vandut de: Carmen Neagu née Eni- 58,00 lei
Tezaur de greșeli este un ghid de supraviețuire psiho-emoțională pentru dascălii care au gândit măcar o dată că nu le mai place la școală.
Profesorul și psihologul Carmen Neagu și-a lansat prima sa carte, Tezaur de greșeli, un ghid de supraviețuire psiho-emoțională pentru dascălii care au gândit măcar o dată că nu le mai place la școală.
Autoarea mărturisește: „Am fost pe rând profesorul deznădăjduit, frustrat, lipsit de putere și de sens, epuizat emoțional, fără încredere și speranță, amărât, plin de resentimente și de regrete, neputincios, cinic, derealizat, decompensat, confuz, cu o identitate neclară. M-am simțit singură și neînțeleasă, mi-a fost teamă să nu fie criticată și exclusă și multă vreme nu m-am putut uita la propriile decizii pentru că mă durea, fizic, să îmi văd greșelile. Blocată într-o rigiditate de gânduri și reacții, nu suportam și nu acceptam lumea/oamenii așa cum sunt, hrănind ideea că sunt neîmplinită din cauza ministerului/statului/sistemului/societății.”
Comunicarea defectuoasă și superficială din sistemul public de învățământ, lipsa de putere asupra deciziilor, numeroasele modificări introduse peste noapte pe care dascălul trebuie să le implementeze cu resurse improvizate, nominalizarea la categoria Singurul responsabil pentru rezultatele elevilor, critica constantă din partea beneficiarilor serviciilor sale, în condițiile în care nu are putere deplină asupra serviciilor pe care le oferă și este solicitat, de multe ori, să îndeplinească responsabilități de părinte, îl pot aduce pe profesor într-un moment în care simte că și-a ratat viața.
„Predarea este una dintre cele mai complexe și solicitante profesii din lume astăzi, necesitând niveluri foarte ridicate de competență cognitivă și emoțională. Ce rol joacă propria psihologie și bunăstare a profesorului în crearea și menținerea unei ore de curs în care toată lumea se simte în siguranță, conectată și implicată în învățare? Un rol enorm. Atunci când suntem limitați de spațiul unei clase și de timpul unui orar, răspunsul la stres este declanșat automat. Prin urmare, este nevoie de un efort suplimentar pentru a îi ajuta pe toți să se simtă în siguranță în aceste condiții. Profesorii au nevoie de un grad foarte înalt de competență socială și emoțională pentru a face acest lucru. Majoritatea dintre noi nu suntem pregătiți să facem față cerințelor emoționale și cognitive ale clasei de astăzi, respectiv anxietății, depresiei și atacurilor de panică; necesită învățare și dezvoltare personală care nu este de obicei disponibilă în formarea profesională pentru profesori.”, susține Carmen Neagu.
Scriitoarea dezvăluie: „Știu cum te simți să fii prada gândurilor tale. Și eu am avut ani în care, când se apropia 1 septembrie, nu voiam să merg la școală. Acum 5 ani, după ce am experimentat tot ce se putea în sistemul public de învățământ, am început facultatea de psihologie și psihoterapia personală care m-au ajutat să înțeleg în ce film jucam fără să fiu pe deplin conștientă de rolul meu. Acum știu cum am ajuns aici, știu cine sunt și știu că ceea ce fac ca profesor și ca psiholog este valoros. În carte am creat o serie de direcții în care poți să privești și decizii din care poți alege pentru ca să fii împlinit în rolul tău de dascăl: un profesionist de succes, cu suficient timp liber și răbdare pentru familie și pentru pasiuni, cu siguranță financiară, entuziast și încrezător în propriile puteri și valori, creator cu sens, reglat emoțional la propriile nevoi și la nevoile oamenilor din jur, liber să își trăiască alegerile, în pace cu deciziile/greșelile/gândurile lui, rezilient, conectat la grupuri profesionale cu aceleași valori ca ale lui, curios să își deseneze viața, flexibil în gândire, demn, capabil să spună Nu știu & Nu pot, mulțumit cu Suficient de bun în domeniul în care activează, deschis la experimentare și eșec, capabil să accepte că anumite lucruri pe care le gândea în trecut erau greșite.”
Ghidul compilează o serie de tehnici si intervenții psiho-emoționale validate științific, explicate de un psiholog atestat de Colegiul Psihologilor din România. Cartea vine însoțită de un jurnal de practică, Îmblânzirea anxietății. Ghid terapeutic pentru profesori, gândite de un profesor cu o experiență de 17 ani la catedră, capabil să își valorizeze eșecul și greșelile umane și să deschidă accesul către resursele diverselor forme de psihoterapie și către comunități de educatori cu valori similare.
Descarcă un capitol gratuit din cartea „Tezaur de greșeli. Ghid de supraviețuire pentru profesori” AICI.
Descarcă o mostră din jurnalul „Îmblânzirea anxietății. Ghid terapeutic pentru profesori” AICI.
Cum comanzi si cand primesti comanda?
PRODUSE FIZICE
Livrari nationale (pe teritoriul Romaniei)
Poti inregistra o comanda oricand in timpul lunii si este onorata in 2-3 zile lucratoare.
Livrari internationale (pe teritoriul Uniunii Europene, Moldova si Marea Britanie)
Trimite un email la comenzi@meleti.ro inainte de a plasa comanda pentru a verifica conditiile de livrare si taxa de transport.
Pentru mai multe detalii despre noi, click AICI. Nu ezita sa ne suni daca ai intrebari de orice fel ( e cel mai rapid si eficient mod de a obtine raspunsuri la intrebarile tale). Ne gasesti la 0770 732 701.
PRODUSE DIGITALE
Terapiile si cursurile se achita prin platforma si se livreaza in maxim 24 de ore de catre fiecare furnizor in parte. Deci vei primi un email de la acesta cu datele de acces sau modalitatea de accesare a sesiunii de terapie sau a cursului/meditatiilor pe care le-ai achizitionat.
Sunt profesor, psiholog, psihoterapeut și autor.
Licenţiată în istorie și filologie (UAIC Iași), dețin un master în Istoria evreilor și ebraistică (UAIC Iași), sunt bursieră Extensive Reading Foundation (Japonia) și IATEFL (UK), am o certificare TKT PRACTICAL (Universitatea Cambridge) și o formare în Critical Thinking in Language Learning and Teaching (Universitatea Oregon), cu o experiență de peste 15 ani în predarea limbii engleze într-un liceu din Buzău pentru care am primit distincția European Language Label în 2013 (ANPCDEFP). În 2020 am absolvit Facultatea de Psihologie din Brașov și am devenit facilitator Mentalitate Deschisă în Educație și Dream Manager. În prezent sunt profesor, psiholog clinician și psihoterapeut integrativ în supervizare.
În 2022, mi-am publicat prima carte, „Tezaur de greșeli. Ghid de supraviețuire pentru profesori” însoțită de jurnalul de practică „Îmblânzirea anxietății. Ghid terapeutic pentru profesori”. Publicațiile constituie psihoeducația de care are nevoie orice profesor în momentele în care nu vrea să mai meargă la școală.
Visul meu este ca fiecare elev din România să își valorizeze greșeala ca o experiență de învățare pentru ca adultul de mai târziu să conștientizeze că în timp ce greșeala trece, lecția este cea care ne transformă.